Terug Gemeenteraad

ma 26/05/2025 - 19:30 Raadzaal

Openbare zitting

Interne organisatie

Bestuursadministratie

Omgeving & Infrastructuur

Ruimtelijke omgeving

  • Op 3 juli 2023 werd door het college van burgemeester en schepenen van de gemeente Duffel de omgevingsvergunning OMV/2023006/VK afgeleverd  voor het verkavelen van een perceel in 4 kavels voor gesloten bebouwing na afbraak van de bestaande bebouwing, te 2570 Duffel, Binnenweg 22B, 24, 26 en 28, kadastraal gekend als 2de afdeling, sectie C, nummers 116W10 en 116N9.  De omgevingsvergunning  legt als bijzondere voorwaarde op dat de strook grond gelegen voor de rooilijn, zijnde lot 5 van het verkavelingsplan, kadastraal gekend als 2de afdeling, sectie C, deel van nummers 116W10 en 116N9, met een oppervlakte van 73 m², kosteloos dient te worden afgestaan aan de gemeente Duffel om gevoegd te worden bij het openbaar domein. Een opmetingsplan werd opgemaakt  van lot 5 van voormelde omgevingsvergunning. Aan de raad wordt gevraagd de kosteloze afstand van een stuk grond aan de gemeente Duffel om gevoegd te worden bij het openbaar domein, kadastraal gekend als 2de afdeling, sectie C, deel van nummers 116W10 en 116N9, met een oppervlakte van 73 m², gelegen Binnenweg 22B, 24, 26 en 28 goed te keuren.

Facilitair beheer

  • Het lokaal bestuur koopt materialen aan voor de dakrenovatie van het technisch centrum. De dakrenovatie wordt intern uitgevoerd door het team gebouwen van het technisch centrum. De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 117.235,21 euro exclusief btw of 141.854,60 euro inclusief btw. Het nodige krediet is voorzien in het meerjarenplan 2020-2025 op het investeringsbudget van de gemeente, dienstjaar 2025 op budgetsleutel 22100000/011902, subproject S21004. Aan de raad wordt gevraagd de raming en lastvoorwaarden voor het leveren van materialen voor de dakrenovatie van het technisch centrum goed te keuren.

  • Het lokaal bestuur Duffel neemt leveringen af van het raamcontract van DOKO vzw (diensten ter ondersteuning van het katholiek onderwijs) in de vorm van een "fietslease" voor het personeel van de gemeentelijke scholen Duffel. De financiële gevolgen worden gedragen door AGODI, het intern verzelfstandigd agentschap zonder rechtspersoonlijkheid  voor onderwijsdiensten, opgericht bij besluit van de Vlaamse regering van 2 september 2005. Aan de raad wordt gevraagd de instap in dit raamcontract goed te keuren.

     

Vrije Tijd

Cultuur & Erfgoed

  • Het Eredienstendecreet verplicht iedere gemeente om over een actueel en officieel goedgekeurd kerkenbeleidsplan te schikken in de eerste maanden van de nieuwe bestuursperiode. Een kerkenbeleidsplan is een schriftelijk document dat de langetermijnvisie voor alle parochiekerken op het grondgebied van een gemeente bevat.  Een kerkenbeleidsplan legt de toekomstvisie vast van elke parochiekerk in de gemeente en vormt de vertrekbasis voor de zoektocht naar een goede invulling. Er werd een stuurgroep opgericht met vertegenwoordigers van de kerkelijke en  burgerlijke overheid. Deze stuurgroep vormt het overlegorgaan tussen de kerkelijke en burgerlijke overheid in het kader van de opmaak van een kerkenbeleidsplan en de latere implementatie ervan. De stuurgroep maakte het kerkenbeleidsplan Duffel op. De bisschop van het Aartsbisdom Mechelen-Brussel keurde op 6 mei 2025 het kerkenbeleidsplan Duffel goed. Aan de raad wordt gevraagd het kerkenbeleidsplan goed te keuren.

  • Op 22 april 2008 besliste de gemeenteraad om lid te worden van Stichting Kempens Landschap. Stichting Kempens Landschap wenst de afspraken met de deelnemende lokale besturen te herbevestigen en de samenwerkingsovereenkomst bij het begin van de nieuwe legislatuur te vernieuwen. Aan de raad wordt gevraagd de samenwerking met Stichting Kempens Landschap te herbevestigen.

Aanvullende agenda


Publicaties

Besluitenlijst